Tüketiciyi Koruma Haftasında öğrencilere tüketici olarak, haklarının neler olduğu ve gerektiği zaman bu haklarını korumak için neler yapabilecekleri, nerelere başvurabilecekleri hakkında bilgilendirme yapıldı.
Tüketicinin hak ve çıkarlarını koruyabilmesi için tüketici bilincine sahip olması gerektiği belirtildi.
Siz de alışverişlerinizde aşağıda belirtilen haklara sahipsiniz :
* Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz.
* Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır.
* Ambalajında , kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır.
* Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız,satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır.
* Bir malı satın aldığınız tarihten sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; 15 gün içinde ayıplı malın değiştirilmesini veya ödediğiniz bedelin iadesini isteyebilirsiniz.